Projekt pn. „Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów z obszaru krainy wielkich jezior mazurskich: Gmina Giżycko-SP Bystry”
O projekcie
W ramach ww. projektów zrealizowano w każdym 10 webinariów – seminariów internetowych. Tematyka webinariów koncentrowała się wokół zagadnień o szczególnym znaczeniu dla nauczycieli uczestniczących w projekcie tj. dotyczących wykorzystania TIK w prowadzeniu lekcji.
Webinaria obejmowały 5 modułów o następującej tematyce:
Moduł I – Narzędzia i usługi chmurowe oraz portale społecznościowe wykorzystywane w pracy przez nauczyciela
- Usługi jakie otrzymujemy po założeniu konta Gmail
- Dane w chmurze – jak korzystać z Dysku Google’a
- Chmurowe narzędzia do zbierania opinii i tworzenia testów – Formularze Google
- Grupy Facebook’owe w pracy z uczniami
- Sesja pytań i odpowiedzi
Moduł II – Wykorzystanie grafiki komputerowej oraz video w nauczaniu przedmiotów nieinformatycznych
- Rastrowa i bitmapowa grafika czyli różnica pomiędzy pixelami i krzywymi
- Jak tworzyć proste publikacje przy pomocy programu Canva
- Edycja grafiki bitmapowej przy pomocy programu Pixlr
- Zarządzanie zdjęciami przy pomocy programy FastStone Image Viewer
- Aplikacja do tworzenia opowiadań Storybird i My Storybook
- aplikacje do edycji video Lumen i Quik
- Sesja pytań i odpowiedzi
Moduł III – Gamifikacja – jak w ciekawy i interesujący sposób zweryfikować wiedzę uczniów
- Gamifikacja – czyli wykorzystanie mechanizmów gier w edukacji
- Quizizz – proste narzędzie do przeprowadzenia testów wyboru
- Kahoot – uniwersalna aplikacja do przeprowadzenia testów wiedzy i ankiet
- Korzyści ze stosowania cyfrowych narzędzi do weryfikacji wiedzy ucznia
- Sesja pytań i odpowiedzi
Moduł IV – Niezbędnik gotowych pomocy dydaktycznych
- LearningApps – jedno narzędzie wiele możliwości
- Akademia Khana – gotowe lekcje tematyczne
- You Tube – ciekawe kanały tematyczne
- Przydatne strony internetowe
- Sesja pytań i odpowiedzi
Moduł V – Cyfrowa lekcja
- QR kody, co to jest i jak je wykorzystać podczas lekcji
- Padlet – wirtualna tablica do prezentacji materiałów podczas lekcji
- ThingLink – sposób na przeprowadzenie ciekawej interaktywnej lekcji
- Cyfrowy pokój zagadek
- Sesja pytań i odpowiedzi
Nagrania z przeprowadzonych spotkań znajdują się tutaj.